چاپ     ارسال به دوست

شناسایی راهکارهای کاهش شکاف بین نسلی


مراسم گرامیداشت مقام زن و روز مادر روز یک شنبه 1402/10/10 با حضور اعضای محترم هیأت علمی، کارمندان گرامی و دانشجویان عزیز پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در سالن همایش های حکمت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی در این مراسم که با سخنان مشاور محترم رئیس پژوهشگاه در امور زنان و خانواده پژوهشگاه آغاز گردید، پس از تبریک ولادت فرخنده و با سعادت حضرت فاطمه (س)، بزرگداشت مقام زن و تبریک روز مادر به همکاران محترم و دانشجویان گرامی خصوصا به بانوان و مادران محترم شاغل در پژوهشگاه، ضرورت برگزاری نشست هایی با محوریت شناسایی راهکارهای کاهش شکاف بین نسلی بیان شد.



سپس این مراسم با سخنرانی سرکار خانم دکتر آلا طاهری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رابطه با "شناسایی راهکارهای کاهش شکاف بین نسلی" ادامه یافت. دکتر طاهری عواملی نظیر تفاوت تطبیق پذیری وابسته به سن، تکنولوژی های کاملا جدید، بزرگ شدن در دنیای دیجیتال، هجوم اطلاعات، کمبود وقت والدین، تفاوت بین نسل ها و نازپروردگی در برابر مسئولیت پذیری مفرط را از جمله علل شکاف نسلها ذکر کردند. از مهم ترین شیوه های کم کردن فاصله ی بین نسل ها و تربیت درست آنها نیز به مواردی نظیر نیاز به اعتماد و باور، گفتگو و مذاکره، پذیرش تفاوت ها، وقت گذراندن با یکدیگر و تلاش والدین برای به روز بودن اشاره نمودند و ایشان در پایان به سئوالات مطرح شده پاسخهای لازم را ارایه نمودند.


يکشنبه ١٠ دی ١٤٠٢ / شماره : ٤٩٣ /  تعداد نمایش :276